Languages:

Prowincja Europy Środkowo - Wschodniej

Bosna i Hercegovina Deutschland Ősterreich Magyarország
Polska Россия Slovenija Україна

Cokolwiek uczyniliście jednemu z tych najmniejszych…

Przyznaje, że jest wiele powodów w obecnej rzeczywistości malgaskiej, aby narzekać. I tak jakoś łatwo to przychodzi bez przygotowania i wstępu. ...

Studenci i młodzież pracująca

Zobacz inne

Zobacz również

Ankieta

Czy uczestniczyliście w zorganizowanych rekolekcjach?

Nie

Serwis osób niezalogowanych

Studencki weekend majowy w Budapeszcie

2014-05-07 s. Beata Radecka FMM

Razem ze studentami z Centrum Duszpasterstwa Młodych działającym przy kościele Św. Ducha w Lublinie wybrałyśmy się do Budapesztu, aby poznać choć trochę, to piękne miasto i jego historię.

Naszą bazą noclegową, żywieniową i modlitewną był dom naszych sióstr FMM. Żyje i pracuje tam 7 sióstr fmm z różnych krajów. Studenci mogli spotkać nie tylko siostry Polki, ale też  Indyjkę, Słowenkę, Francuzkę i siostry Węgierki. Bardzo dziękujemy Siostrom z Budapesztu za domowe ugoszczenie naszej studencko-siostrzanej grupy.

Przez 4 dni chodziliśmy po Budapeszcie zwiedzając jego najciekawsze zakątki. Zaraz pierwszego dnia oglądaliśmy Cytadelę na górze Św. Gellerta, pierwszego węgierskiego męczennika. Drugiego dnia mieliśmy okazję modlić się w bazylice Św. Stefana, która jest najwyższą budowlą Budapesztu, zobaczyć piękny Parlament Węgierski wzorowany na parlamencie londyńskim. Wieczorem uczestniczyliśmy w Eucharystii w kościele parafialnym oraz w spotkaniu z młodymi Węgrami, którzy znają Polskę z pieszych pielgrzymek do Częstochowy. Mieliśmy okazję wprowadzić w życie znane  powiedzenie „Polak, Węgier dwa bratanki …„ - modląc się śpiewając i tańcząc… jak się okazało język nie był przeszkodą, aby stworzyć wspólnotę. Zaprosiliśmy młodych Węgrów do Polski na Światowe Dni Młodzieży do Krakowa. Cały następny dzień upłynął nam na zwiedzaniu Starego Miasta, pięknie ozdobionego licznymi rzeźbami Zamku Królewskiego, Baszty Rybackiej, Kościoła koronacyjnego Św. Macieja. Pod wieczór zajrzeliśmy na wyspę Św. Małgorzaty, aby podziwiać   fontanny i ruiny zamku. W niedzielę pojechaliśmy na mszę św. do kościoła w skale, posługują tam Ojcowie Paulini. W tym skalnym kościele znajduje się też ołtarz z obrazem Matki Bożej Częstochowskiej, przed którym modlili się internowani przez komunistów Polacy.

Jesteśmy wdzięczni Panu Bogu i ludziom za ten piękny czas.